lördag 29 december 2012

Mot Nya Tider

Det vankas snart nytt år folk...ett gott, det ska vi tro och hoppas på!

Det känns som vår i luften, trots att det bara är slutet av December, då snön smält från gatorna, regnet duggar lätt och termometerns siffror visar på plus...
Raka motsatsen till det vinter-vykortslikna Norrland där jag nyss spenderade julhelgen.

Planeringarna inför stundande Nyårsafton upptar tankarna, och på det mer fysiska planet är det full rulle och en Lördag (är det verkligen Lördag...känns som...Onsdag..? Helt dag-vill...) som bestått av; jobbrusch under många långa timmar, diverse nödvändiga inköptvätt, städ, hemma-spaande med GelLack-ning och färgning av fransar och bryn, samt samtal via telefon och internet.

Trots att tröttheten gör sig påmind (det vill jag lova!) styr jag upp god natta-mat i form av rostade rotfrukter och egenkomponerad spicy dip att avnjuta till framför natt-tv:n...och chokladpraliner (!)
Sovmorgon imorgon innan jobbet...tack för den!


Har tänt massor av levande ljus...och funderade även ett tag på att skriva ihop någon form av årskröninka...men jag vet inte...dels på grund av tidsbrist, dels på grund av att jag hellre ser fram emot nya tider än de gamla...
Well, vi får väl se...än är det några dagar kvar av 2012 att ta tillvara på...

Önskar Er en finfin kväll!

/ Maryly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar