söndag 30 december 2012

Nyårsafton 2012

År 2012 lider mot sitt slut...

Jag spenderar denna sista dag på året med att arbeta...och samtidigt peppa, kanske i smyg kanske i några små spontana glädjeskutt (?!), innan det är dags för den stundande kvällens Nyårsbaluns..!

 
Skulle ju egentligen skippa det här med att skriva en form av "årskrönika", men tar mig tid och bjuder på några rader av återblickar och förhoppningar.
Jag ska dock vara ärlig, detta år har varit ett av de värsta i mitt liv...och ord som; omvärdering, reflektionstyrka och kamp har verkligen fått en betydande innebörd.
Men, jag väljer att fokusera på det positiva, det som sprider ljus, värme och kärlek i vad vi kallar livet...
 
Människor
 
De underbara, det finns så många ord...och ändå räcker det inte till att beskriva
Inga Lyktberg, Johan Dahlén, Mathias Hedestig, Manisha Persson, Mia PW, Anki SandbergCecilia Edlund, Maud Wiklund, Carina, Oskar, Adam, Therese, Maria, FritteBosseE, P, O, R...
 
...det finns så många av Er som, vare sig Ni är medvetna om det- eller inte, tillfört mitt liv dessa tacksamma ögonblick, såväl i stort som i smått.
Har nog aldrig varit med om ett år då jag fått nöjet att träffa så många nya, genuint intressanta, trevliga och snälla människor...
TACK <3
 
Händerlser
 
...som även de, i stort- som i smått, spridit ljus i tillvaron
 
 
30-års firandet

Mumsiga hemmagjorda desserter

Vacker natur

Konserter & Festivaler
Vårtecken

En skål för vänskap

Första barbenta-dagen
 
Musikalresa



Sommargrönska

Nytt jobb

Flytt
Stadsstrosande

Sommarkvällar

Morgonkaffe

Kräftskiva

 
Filminspelningar

Höstpromenader
 

Mysfrukost

Frissa-besök




Rock-kryssningar
 
 

Oväntade inslag
 
 
Premiärfester
 
Goda Grannar
 
Efterlängtad återförening
 
Första snön
 
Bio-mys
 
 
 
 

Julmys
 

 

De dagar då man känner att man lever...
 
 
...och Jorden gick ju trots allt inte under.
 
Inför det nya 2013 önskar jag bara det allraste goda.
Jag avlägger inga offentliga Nyårslöften...vet redan mycket väl vad jag lovat mig själv och fortsätter bara på den vägen...
 
Dock, ett litet löfte att avslöja; min så kallade Bucket list skall börja avklaras på allvar..!
 
Och, självklart, ska mina ledord; Kärlek, Frihet, Sannig och Hopp få råda.
 
All kärlek och ett Gott Nytt År!
 
/ Maryly
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar