onsdag 5 december 2012

Snöfall

Idag har flingorna dalat över den Kungliga Hufvudstaden, och det med besked...

...dalat och dalat...var väl fel ordval kanske, snön har vräkt ner i vinande vindar och SMHI gick ut med någon slags "stormvarning -klass 2".
Kan inte påstå att jag är så värst insatt i detta med "väderleksklasser"...MEN (och då är jag ändå Norrläning) jag måste medge att en viss form av kaos (ja, sådan man läser om i tidningarna) har det nog varit.

Snökaos, Trafikkaos, Stormvindar, Inställda tåg, Inställda flyg, Avåkningar, Trafikolyckor, Trafikstopp, Trängsel, Förseningar, Stress, Snöskottning, Underbemanning på jobbet, Irritation, Kyla, och Väntan...


Drivor på Drottninggatan

Jag älskar Moonboots!

Inomhus-snöskottning

Juligt och riktigt mysigt kring fönstret där snön lagt sig


Brukar vanligtvis tycka att man borde vara lite mer väl förberedd här när vintern anländer, och kanske även att det gnälls lite väl mycket, men förstår också problematiken med att frakta bort så mycket snö på så kort tid, samtidigt som det är ett enormt pusslande med att få ihop detta med kommunikationer och människor i sådan skala som det rör sig om.

Ibland finns det inte alltid de åtgärder vi önskar (läs; i-lands problem i vissa fall), utan bara att inse att krafterna från Moder Natur är oss övermäktiga och göra det bästa av vad som går.

Personligen har jag inte blivit kaos-drabbad och nog tyckt att dagen förflutit lite små-mysigt ändå.
Tog en kvällspromenad efter jobbet, kände den uppfriskande snö-vinden och utväxlade några leenden med mötande människor som (liksom jag..?) valde att njuta lite av denna vinter-känsla...det värmde.

/ Maryly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar